Sajtóközlemény
A Karcsai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola „A hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok támogatása” című, NTP-KNI-18 kódszámú pályázatát az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő sikeresnek ítélte meg.
A támogatás összköltsége:
1 400 000 Ft.
Célunk, a pályázati kiírással összhangban olyan programok megvalósítása a történelemhez kapcsolódóan, melynek segítségével a kiemelkedő képességekkel rendelkező tanulóinknak további fejlődést biztosítunk. Ezzel sikerélményhez juttatjuk tanulóinkat, a többiek számára követendő példát mutatunk.
A tanórán kívüli foglalkozások alkalmával a Rákócziak dicső földjén bepillantást nyernek a tanulók XVI-XVII. századi főúri életbe, kutatásuk révén megismerik a Rákóczi-család neves egyéniségeit. A projekt interaktív bemutatóval, kiállítással zárul.
Konkrét célok:
- Heti 2 órában a gyermekek különböző módszerekkel történő fejlesztése, feldolgozási képességeiknek gazdagítása a gyermekek érdeklődésének középpontba helyezésével, kíváncsiságuk felkeltésével.
- A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódóan 4 alkalommal látogatunk Sárospatakra.
- A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 1 napos kirándulást szervezünk, mely alkalmával látogatást teszünk Vizsolyban, Regécen és Szerencsen.
- A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó múzeumpedagógiai foglalkozáson veszünk részt a Magyar Nemzeti Múzeum Rákóczi Múzeumában.
- Záró rendezvényünkre külső előadót és szakembert hívunk.
- Záró rendezvényünkön bemutatjuk a projekt során keletkezett alkotásainkat.
Tehetséggondozó módszereink fő célja, a tehetségeink és tehetségígéreteink erős oldalának ( emlékezet, fantázia, logikus gondolkodás, kreativitás stb.) egyénre szabott fejlesztése. Ezt elsősorban gazdagítással, dúsítással kívánjuk elérni a műhelymunkák segítségével. A gyermekek egy-egy területen rengeteg ismeretanyagot halmoznak fel. Segítenünk kell, hogy ezeket el tudják mélyíteni. A szakkörön oldott légkörben, egyéni és csoportmunkában, játékok keretében fejlődik a tanulók együttműködési készsége, kommunikációs képessége. A felfedezés és az alkotás örömén túl a közösséghez való tartozás élményével is gazdagodnak a diákok. Figyelmet fordítunk ugyanakkor a gyenge oldalak (önismeret fejlesztése, hatékony kommunikáció fejlesztése, konfliktustűrés és kezelés, társas együttműködés) fejlesztésére is, a szorongások oldására ill. a lazító, közösségi programokra is.
Iskolánkban a kiválóan kreatív, tehetség ígéretes gyermekek fejlesztése több síkon történik:
- a napi tevékenységekbe ágyazva
- a fejlesztő tehetséggondozó foglalkozások keretében.
- rendezvények, múzeumpedagógiai foglalkozások, szakelőadók segítségével.
A „ Karcsai kurucok” tehetséggondozó kör tagjai: Dakos Katalin, Mazin Emese, Mazin Miklós, Mazin Rebeka, Rajna Szabina, Bajusz Zsolt, Dakos János Bence, Fridrik István, Pongó Erzsébet, Törteli Vanda, Derczó Szabolcs, Tóth Fanni Zsuzsanna.
A kör vezetője: Horváthné Tóth Judit magyar-történelem szakos tanár.
|