Hírek : Sajtóközlemény "Pimpóka tehetséggondozó kör" NTP-MŰV-17-0098 |
Sajtóközlemény "Pimpóka tehetséggondozó kör" NTP-MŰV-17-0098
A Karcsai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola sikeresen valósította meg „A hazai és a határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatása” című NTP-MŰV-17-0098 azonosítószámú pályázatát.
A támogatás összköltsége:
1 500 000 Ft
Célunk, a pályázti kiírással összhangban olyan programok megvalósítása volt a néptánc területén, melynek segítségével a kiemelkedő képességekkel rendelkező tanulóinknak további fejlődést biztosítunk. Ezzel sikerélményhez juttattuk tanulóinkat, a többiek számára követendő példát mutattunk. A tanórán kívüli foglalkozások alkalmával a Bodrogköz tánclépéseit dolgoztuk fel, a projekt végén pedig ezekből egy önálló koreográfiát mutattak be a gyerekek.
Konkrét célok:
- Heti 2 órában hagyományos népi játékokat, népi énekeket sajátítottak el. Tánctípusokat, táncrendeket színpadi táncművészetet ismertek meg, átszőve a helyi falusi élet hagyományainak felelevenítésével.
- A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 1 napos kulturális programot szerveztünk.
- A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó múzeumpedagógiai foglalkozásokon vettek részt.
- Külső előadó meghívása
- Produktumot hoztunk létre
Tehetséggondozó módszereink fő célja, a tehetségek erős oldalának (ritmus, testtartás, térlátás, zenei hallás, emlékezet, fantázia, logikus gondolkodás stb.) egyénre szabott fejlesztése volt. Ezt elsősorban gazdagítással, dúsítással értük el a műhelymunkák segítségével. A gyermekek egy-egy területen rengeteg ismeretanyagot halmoztak fel.
A tánclépések elsajátítása előtt röviden megismertettük a diákokkal a tánchoz kapcsolódó szokásokat, mivel a Bodrogköz hagyományai nagy mértékben feltártak, ezért tanulói kiselőadás (párban vagy önállóan) formájában valósítottuk meg. A dalok, tánclépések (Bodrogközi játékok, karcsai csárdás, verbunk) elsajátítása, memorizálása játékos formában történt, melynek segítségével fejlődött fantáziájuk, logikus gondolkodásuk ritmusérzékük stb. Figyelmet fordítottunk a gyenge oldalak (önismeret fejlesztése, hatékony kommunikáció fejlesztése, konfliktustűrés és kezelés, társas együttműködés) fejlesztésére is, a tanulás- és személyiségfejlesztésre, a szorongások oldására ill. a lazító, közösségi programokra is. Munkánk során építettünk a szoros, személyes kapcsolatokra, nemcsak tanár és növendék között, de a diákok és a hasonló érdeklődési körű felnőtt csoportok között is. Ez utóbbi egy közös táncház keretében valósult meg, ahol a növendékek a játék örömén túl a közösséghez való tartozás élményével is gazdagodtak (szocializáció). A tanulói kiselőadásokra történő közös felkészülés, együttműködést, együttgondolkodást, egymásra való odafigyelést igényelt, bodrogközi játékok (fiúk és lányok vegyesen), verbunk (fiúk), zöldágjárás (lányok) szintén, melyek nagy mértékben hozzájárultak a személyiség-tényezők fejlődéséhez. Iskolánkban a kiválóan kreatív, tehetség ígéretes gyermekek fejlesztése két síkon történt:
- a napi tevékenységekbe ágyazva
- a fejlesztő tehetséggondozó foglalkozások keretében.
- rendezvények, múzeumpedagógiai foglalkozások, szakelőadók segítségével
Iskolai munkánk során a kiválóan kreatív gyermekek saját csoportjukban élik iskolás életüket. Kötelességünk, hogy olyan légkört alakítsunk ki a gyermekek körül, amely őket elfogadja, személyiségüknek fejlődését segíti.
A kiválóan kreatív gyermekek gondozása a pályázati programmal történt. Ennek keretében az átlag feletti értelmi képességekkel, kreativitással és ehhez kapcsolódó feladat elkötelezettséggel rendelkező tehetségeknek, olyan játékos foglalkozásokat tartottunk, ami kielégíti tág érdeklődési területüket, illetve tovább bővíti azt.
A pályázat keretében tervezett táncelőadás, múzeumpedagógiai foglalkozás, táncház a tanulók lelki feltöltődését segítette, hiszen érdeklődési körüknek megfelelő szabadidős programokban vettek részt.
A Pimpóka tehetséggondozó kör tagjai
Bandor Norbert, Bandor Veronika Lejla, Benedek Luca, Dakos Katalin, Galyas Miklós László, Lénárt Lilla, Mazin Miklós, Mazin Rebeka, Pongó Norbert, Rajna Szabina Dorina, Tóth Levente, Tóth Tamás
A kör vezetője: Gyöngy Ilona néptáncpedagógus
|